Wikia

Hoofdfiguur
Hotchner.png
Naam Aaron Hotchner
Geslacht Man
Geboortedag 2 november 1965
Familie Onbekende vader (overleden)
Onbekende moeder (status niet bekend)
Haley Hotchner (ex-vrouw; overleden)
Jack Hotchner (zoon)
Jessica Brooks (stiefzus)
Sean Hotchner (broer)
Roy Brooks (stiefvader)
Onbekende stiefmoeder
Baan BAU Unit Chef
Rang Speciale Agent
Status Levend
Gespeeld Door Thomas Gibson
Eerste Aflevering Extreme Aggressor

"I don't make deals, I'm the guy who hunts guys like you"

Aaron "Hotch" Hotchner is de unit leider van de Behavioral Analysis Unit (BAU) van de FBI, de direct leidinggevende van alle speciale agenten en leidinggevende van de Media Liaison Officieren (deze deelt hij met Penelope Garcia).

Achtergrond Edit

Hotch's moeder kwam oorspronkelijk uit Manassas, Virginia en ging naar het Mary Baldwin College. Hotch was voordat hij naar Quantico kwam een profiler bij het Washington Field Office in Seatle. Daarvoor was hij een openbare aanklager. Hotch verklaarde dat hij naar de BAU was gekomen omdat hij vond dat hij als openbare aanklager te laat was om iets te doen, maar dat hij door toetreding aan de BAU eerder de kans had om moordenaars te stoppen. Zijn strijd om zijn gezin te onderhouden is een doorlopend thema in de serie. In de aflevering Ashes and Dust wordt bekend dat Hotch zijn vader is overleden aan longkanker.

Persoonlijkheid Edit

De persoonlijkheid van Hotch veranderd weinig in de loop van de show. Hij is altijd ernstig geweest, vastberaden, en gericht op zijn leiderschap van het team, hij lijkt nooit te wankelen of het zicht in de zaak te verliezen waardoor zijn (droge) humor weinig naar voren komt.

Around Wikia's network

Random Wiki